Eleştiri 1- İspat
> Allah senin ateist olacağını biliyordu eğer bu dünyaya göndermeseydi sen de "Hayır ben ateist olmayacaktım" diyecektin. İşte ispat için dünyaya gönderiliyoruz.
Bu eleştiri durumu ne kadar kurtarır? Her şeye gücü yeten bir tanrının bana bir şey ispat etme gerekliliği mi var? Hadi diyelim var; bunun sonucunda çıkabilecek sorunları göstermek isterim. Şöyle ki "Her şeyi bilen bir tanrıya karşı çıktığım için cehennemde yanacaksın" denebilir bunun sonucunda. Dolayısıyla dünyaya gönderilme ihtiyacı ortadan kalkmış olur. Bu durumda da imtihan görüşü saçmalığını korumaya devam eder. Ayrıca cehenneme gideceğimi bildiği halde tanrı beni yaratmıştır. İsterse hiç yaratamayabilirdi.
> Allah senin ateist olacağını biliyordu eğer bu dünyaya göndermeseydi sen de "Hayır ben ateist olmayacaktım" diyecektin. İşte ispat için dünyaya gönderiliyoruz.
Bu eleştiri durumu ne kadar kurtarır?
BENDE BU ELEŞTİRİNİN ZAYIF OLDUĞU KANAATİNDEYİM. AMA BURADA DİKKATİMİ BİR ÖNYARGI ÇEKTİ. DURUMU KURTARMAK. BURADA SORDUĞU SORUYA ALDIĞI CEVABI DOĞRUMU DEĞİLMİ OLABİLİR Mİ GİBİ OLASILIKLARI ARKAYA ATIP ZATEN CEVABINDAN TATMİN OLMAYACAĞIM DA HADİ SEN DURUMU KURTAR BAKALIM YAKLAŞIMI VARDIR. BUDA ÖNYARGILARLA VE KENDİ DOĞRULARINLA GELDİĞİN YENİ YADA FARKLI BİR GÖRÜŞE ZATEN YER VERMEYECEĞİNİN İŞARETİDİR. (ÖYLE HİSSETTİM )
Her şeye gücü yeten bir tanrının bana bir şey ispat etme gerekliliği mi var?
Hadi diyelim var; bunun sonucunda çıkabilecek sorunları göstermek isterim.
ALLAH'IN BİR ŞEYLERİ İSPAT ETME ZORUNLULUĞU ELBETTE YOKTUR. AMA GEREKLİ GÖRMESİ O'NUN TAKDİRİDİR.
Şöyle ki "Her şeyi bilen bir tanrıya karşı çıktığım için cehennemde yanacaksın" denebilir bunun sonucunda. Dolayısıyla dünyaya gönderilme ihtiyacı ortadan kalkmış olur.
ASLINDA DÜNYAYA GÖNDERİLME İHTİYACI SENİN AÇINDAN KALKMIŞ YADA GEREKSİZ GİBİ YORUMLANABİLİR.
FAKAT BU ALLAH'IN SENİ DÜNYAYA GÖNDERME İHTİYACINDAN DEĞİL,
BÜTÜN İNSANLAR İÇİN BELİRLEDİĞİ YERYÜZÜNE İNİN AYETİ VE BUNA BENZER DİĞER AYETLERİNİN YERİNE GELMESİ İÇİNDİR.
Allah: Birbirinize düşman olarak inin! Sizin için yeryüzünde bir süreye kadar yerleşme ve faydalanma vardır, buyurdu.
(Sure No:7 Ayet No :24)
Dedi ki: Birbirinize düşman olarak hepiniz oradan (cennetten) inin! Artık benden size hidayet geldiğinde, kim benim hidayetime uyarsa o sapmaz ve bedbaht olmaz.
(Sure No:20 Ayet No :123)
Bu durumda da imtihan görüşü saçmalığını korumaya devam eder. Ayrıca cehenneme gideceğimi bildiği halde tanrı beni yaratmıştır. İsterse hiç yaratamayabilirdi.
ALLAH'IN İNSANLARA BİR SÜRE VERMESİ BU SÜRE BOYUNCA AYETLERİNİ ONLARA PEYGAMBERLERLE YADA KİTAPLA ULAŞTIRMASI VE ONLARA KENDİ SEÇİMLERİNİN SONUÇLARINI YAŞATMASI ALLAH'IN TAKDİRİDİR.
ALLAH'IN CEHENNEME GİDECEKLERİ BİLMESİ ONLARI CEHENNEME MAHKUM ETMESİ DEĞİL ONLARIN CEHENNEM İÇİN ÇALIŞMALARININ BİR KARŞILIĞIDIR.
SENİN CEHENNEME GİDECEĞİM HALDE BENİ YARATTI DEMEN ;KADERCİLİK, ALLAH’TAN UMUDU KESME GİBİ DİĞER YANLIŞLARADA DÜŞMENE VE ALLAH'TAN DAHADA UZAKLAŞMANDAN BAŞKA BİR İŞE YARAMAZ.
ÜSTELİK ALLAH'IN SENİ CEHENNEM İÇİN Mİ YOKSA CENNET İÇİN Mİ YARATTIĞINI BİLMEDİĞİN HALDE SEÇİMİNİ ATEİSTLİKTEN YANA YAPARAK CEHENNEM İÇİN YARATILANLAR ADINA KONUŞMAN, İRADENİ VE SEÇİMLERİNİ SONUNA KADAR KULLANDIĞINI GÖSTERİR.
İSTERSE HİÇ YARATMAYABİLİRDİ EVET BU DOĞRU AMA YARATMAYI DİLEDİ.
DEVAM ET(BÖLÜM 9)>>