Konumuzdan sapmamak amacıyla bu metaforu biraz daha genişleteyim. Bu öğretmen o kadar bilgili olsun ki, öğrencinin ne yapacağını "kesin olarak" bilebilsin. Fakat olasılıktan bahsetmiyorum, kesinlikten bahsediyorum. Örneğin öğrenci bir soruda "A" şıkkını işaretleyecekse, bunu öğretmen kesin olarak bilsin, yaklaşık olarak ya da tahmin olarak değil. Bu durumda öğrenci B şıkkını işaretleyebilir mi? Eğer işaretlerse öğretmenin bilgisi kesinlik içermiyor demektir. Fakat bu ihtimali en başından elemiştik. O halde, öğrenci A şıkkından başkasını işaretleyemez, burda iradenin olmadığı barizdir. Fakat eğer çocuğun iradesi yoksa ne diye sınavdadır?
Eğer çocuğun kaç puan alacağı, ne işaretleyeceği kesin olarak biliniyorsa öğretmen çocuğu neden sınava sokmuştur? Eğer çocuk farklı bir puan alamayacaksa sınavın ne anlamı kalır?
İRDEM DE İRADEM
TEKRAR YAZALIM
ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLİŞKİSİ
ALLAH İNSAN İLİŞKİSİYLE KIYASLAMAK BİR ÇOK AÇIDAN YANLIŞTIR
ALLAH'IN SENİN SEÇİMİNİ MUTLAK OLARAK BİLMESİNİN SENİN SEÇİMİNLE ZANNETTİĞİN ŞEKİLDE BİR ALAKASI YOKTUR.
ŞU ANDA ALLAHA KÜFRETMEK YADA ETMEMEK İRADESİ SENDEDİR.ŞU ANDA HEMEN ŞİMDİ BU YAZIYI OKURKEN VER KARARINI VE GÖSTER İRADENİ ŞUNU SEÇİYORUM DE VE SEÇ VARMIYMIŞ İRADEN. YAPACAĞIN EYLEM HER NE OLUSA OLSUN ALLAH'IN BUNU BİLMESİNDE BİR GARİPLİK YOKTUR.
HA SEN SEÇİMİNİ KÜFRETMEKTEN YANA KULLANIP İRADEM YOK ZATEN KADERİM BUYMUŞ DİYEREK KIVIRMAYA ÇALIŞIRSAN YAPACAK BİR ŞEY YOK.
ALACAĞI PUAN KESİNSE NEDEN SIVA GEREK VARSA VE SINAVIN ANLAMI KONUSUNA
Kader ve özgür irade bölüm 6
ALLAH'IN MURAD ETMESİ BÖLÜMDE CEVAP VERMEYE ÇALIŞMIŞTIM.
DEVAM ET(BÖLÜM 8)>>