Bir diğer örnek ise, dini anektodlardan verilebilir. Örneğin Adem ile Havva'ya elma yemek yasaklanmıştır. Peki tanrı, bunu yapacaklarını bile bile neden elma yemelerini yasaklamıştır? Bu olayın gerçekleşmesi tanrıyı çok mu sinirlendirmiştir de ceza vermiştir onlara? Her şeyi bilen bir tanrının belli şeylere ceza vermesi çelişki üretir çünkü olayların olacağını zaten biliyordur. Adem ile Havva elma yememeyi seçemez, eğer seçerlerse o zaman tanrı yanılmış olur. O halde özgür iradeden bahsedemeyiz. Özgür iradeden bahsedemezsek ceza fikri de kaçınılmaz olarak yanlış olur.
ÖNCELİKLE YASAK ELMANIN YENMESİ SÖZ KONUSU DEĞİLDİR. YASAK AĞACA YAKLAŞMAK SÖZ KONUSUDUR. (HOCA ÖYLE DEDİ DERSEN DEĞİŞTİR GEL).
BU GÜN DÜNYANIN NERESİNDE BİR ŞEYLER YASAKLANSA CAZİBESİ ARTIYOR ÇÜNKÜ YASAK İNSANI ÇEKİYOR. ADEM VE HAVVANIN HİKAYESİ HER ANLATIDIĞINDA DEĞİŞİKLİKLER GÖSTEREBİLİYOR ÇÜNKÜ KESİN HİKAYE BİLİNMİYOR. KURAN'I KERİM'İN ANLATIMI YASAK AĞAÇ VE BUNA YAKLAŞMA ŞEYTANIN AYAKLARINI KAYDIRMASI ÜZERİNE.
ALLAH'IN YASAK AĞACA YAKLAŞACAKLARINI BİLMEMESİ SÖZ KONUSU DEĞİLDİR. PEKİ DAHA EN BAŞINDA ŞEYTANA SECDE ET DEDİĞİNDE KUDRETİYLE ŞEYTANIN BURNUNU YERE GÖMMEYE GÜCÜ YETMEZMİYDİ, YETERDİ.
BURADA ÖNEMLİ OLAN ALLAH'IN BÖYLE OLMASINI DİLEMESİDİR. BÖYLE OLMASINI İSTEMESİDİR.
KURAN'I KERİM'İN BİR ÇOK YERİNDE ALLAH BİLİR SİZ BİLMEZSİNİZ AYETİ VARDIR.
YARATILMIŞ YARATILAN VE YARATILACAK OLAN HER ŞEYİN RABBİ ELBETTE BİZİM BİLMEDİKLERİMİZİ BİLMEKTEDİR.
ÖZGÜR İRADE TAKINTISINDAN DEVAM EDELİM. ÖZGÜR İRADE SONSUZ SINIRSIZ VE DOKUNULAMAZ DEĞİLDİR. SÜREKLİ BURDAN YÜRÜNMEYE ÇALIŞILMASI ANLAMSIZ BENCE.
DEVAM ET(BÖLÜM 3)>>