1- Tanrı, bize, yapacaklarımızı ispat etmek için bizi dünyaya gönderir.
2- Fakat ispat edilmesi gereken sonsuz sayıda olasılık vardır. Örneğin "Ben 21. yüzyılda değil de 15. yy.da yaşamış olsaydım sana inanırdım" olasılığını ispat etmek için de 15. yüzyılda dünyaya göndermesi gerekir.
3- Eğer bunu yapmazsa; neden, ateist olup olmayacağımı ispat etmek için göndermiştir?
4- Eğer bunu yapıp bir kere daha dünyaya gönderirse bu sefer de diğer sonsuz sayıda olasılığı gerçekleştirmek için dünyaya yollamalıdır.
5- Bunun sonucunda da cehenneme asla kimse gidemez.
Kısaca bize ispat etmesi gereken sonsuz sayıda olasılık vardır. Bu da eleştirinin zayıf noktasıdır.
ALLAH'IN KENDİ YARATTIĞINA BİRŞEYLER İSPAT ETMESİ SÖZ KONUSU DEĞİLDİR VE OLAMAZDA.
SANA İŞARETLER VERMESİ, DOĞRUDUR YANLIŞTIR DEMESİ ONUN İNSANLARA OLAN MERHAMETİNDENDİR.
DÜNYAYA GÖNDERİLME İLE İLGİLİ BAZI AYETLER
Allah: Birbirinize düşman olarak inin! Sizin için yeryüzünde bir süreye kadar yerleşme ve faydalanma vardır, buyurdu.
(Sure No:7 Ayet No :24)
Dedi ki: Birbirinize düşman olarak hepiniz oradan (cennetten) inin! Artık benden size hidayet geldiğinde, kim benim hidayetime uyarsa o sapmaz ve bedbaht olmaz.
(Sure No:20 Ayet No :123)
BU AYETLERE BAKILDIĞINDA ALLAH'IN TAKDİRİ VE İSTEMESİ ESAS OLANDIR
KAFALARDA OLUŞTURAL YANLIŞ TANRI ALGILARIYLA KARŞILIKLI KONUŞUP TARTIŞILAN AKIL VERİLEN AKIL ALINAN İTİRAZ EDİLİEN BENDE BİLİYORUM UKALALIĞININA KALKIŞILAN ANLAYIŞ UYDURMA TANRI ANLAYIŞINDAN ÖTE GEÇMEZ VE GEÇEMEZ. ALLAH'IN DÜNYAYA TEKRAR GÖNDERMESİ İSE SÖZ KONUSU DEĞİLDİR
Müminun 99-100.Ayet
Nihayet onlardan birine ölüm gelince, “Rabbim! Beni dünyaya geri gönderiniz ki, terk ettiğim dünyada salih bir amel yapayım” der. Hayır! Bu, sadece onun söylediği (boş) bir sözden ibarettir. Onların arkasında, tekrar dirilecekleri güne kadar (devam edecek, dönmelerine engel) bir perde (berzah) vardır.
Secde 12.Ayet: O günahkârların, Rableri huzurunda başlarını öne eğecekleri, «Rabbimiz! Gördük duyduk, şimdi bizi (dünyaya) geri gönder de, iyi işler yapalım, artık kesin olarak inandık» diyecekleri zamanı bir görsen!
BURADAN YOLA ÇIKILARAK YAPILAN TARTIŞMALAR BOŞ LAFTAN ÖTEYE GEÇEMEYEN ASILSIZ İDDİALARDAN VE VARSAYIMLARSAN ÖTEYEDE GEÇMEMEKTEDİR.
İSPAT EDİLMESİ GEREKEN SONSUZ OLASILIK İDDİASI
ALLAH'IN SENİN İÇİN BİR KADER YARATTIĞINI
BELLİ ZAMANDA BELLİ YERDE BELLİ KOŞULLARDA DOĞMAN VE SINAVI BU ŞEKİLDE VERMEN GEREKTİĞİNİ KABUL MECBURİDİR.
KAFADAN UYDURULAN SONSUZ OLASILIKLARI ZATEN ALLAHIN SENİN İÇİN DİLEDİĞİ KADERLE SINIRLANDIRILMIŞTIR.
ŞU ANDA BU YAZIYI OKURKEN SANA SORULMADAN SENİN İÇİN SEÇİLMİŞ BİR ÇOK ŞEYİ MECBUREN KABUL ETMİŞ OLARAK YAŞAMAKTASIN.
PEKİ BİLMEM KAÇINCA YÜZYILDA YAŞASAYDIM İNANIRDIM VARSAYIMI
KURAN BU VE BUNA BENZER İDDİALARI YALANLAR ;
Enam 111.Ayet: Eğer biz onlara melekleri indirseydik, ölüler de onlarla konuşsaydı ve her şeyi toplayıp karşılarına getirseydik, Allah dilemedikçe yine de inanacak değillerdi; fakat çokları bunu bilmezler.
GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ BIRAK FARKLI ZAMANDA GELSEYDİM İNANIRDIM DEMEYİ DOĞA ÜST ŞEYLER GÖRSELER DAHİ İNANMAYACAKLAR.
ALLAHIN DİLEMESİNİ ;
İRADEM YOK, DİLEMİŞ ZATEN, İRADEM NEREDE DİYENLER OLABİLİR ;İRADEN ŞU AN YANINDA HADİ KULLAN İRADENİ VE FARKLI KARARLAR VERMEYE BAŞLA HADİ HEMEN ŞİMDİ VARSAYIMA GİRMEDEN İTİRAZ ETMEDEN DEĞİŞTİR BAKIŞ AÇINI GÖSTER İRADENİ.
EĞER GÖSTEREMİYORSAN SEN BİR KARAR VERMİŞSİN ZATEN.
DEVAM ET(BÖLÜM 11 SON)>>
2- Fakat ispat edilmesi gereken sonsuz sayıda olasılık vardır. Örneğin "Ben 21. yüzyılda değil de 15. yy.da yaşamış olsaydım sana inanırdım" olasılığını ispat etmek için de 15. yüzyılda dünyaya göndermesi gerekir.
3- Eğer bunu yapmazsa; neden, ateist olup olmayacağımı ispat etmek için göndermiştir?
4- Eğer bunu yapıp bir kere daha dünyaya gönderirse bu sefer de diğer sonsuz sayıda olasılığı gerçekleştirmek için dünyaya yollamalıdır.
5- Bunun sonucunda da cehenneme asla kimse gidemez.
Kısaca bize ispat etmesi gereken sonsuz sayıda olasılık vardır. Bu da eleştirinin zayıf noktasıdır.
ALLAH'IN KENDİ YARATTIĞINA BİRŞEYLER İSPAT ETMESİ SÖZ KONUSU DEĞİLDİR VE OLAMAZDA.
SANA İŞARETLER VERMESİ, DOĞRUDUR YANLIŞTIR DEMESİ ONUN İNSANLARA OLAN MERHAMETİNDENDİR.
DÜNYAYA GÖNDERİLME İLE İLGİLİ BAZI AYETLER
Allah: Birbirinize düşman olarak inin! Sizin için yeryüzünde bir süreye kadar yerleşme ve faydalanma vardır, buyurdu.
(Sure No:7 Ayet No :24)
Dedi ki: Birbirinize düşman olarak hepiniz oradan (cennetten) inin! Artık benden size hidayet geldiğinde, kim benim hidayetime uyarsa o sapmaz ve bedbaht olmaz.
(Sure No:20 Ayet No :123)
BU AYETLERE BAKILDIĞINDA ALLAH'IN TAKDİRİ VE İSTEMESİ ESAS OLANDIR
KAFALARDA OLUŞTURAL YANLIŞ TANRI ALGILARIYLA KARŞILIKLI KONUŞUP TARTIŞILAN AKIL VERİLEN AKIL ALINAN İTİRAZ EDİLİEN BENDE BİLİYORUM UKALALIĞININA KALKIŞILAN ANLAYIŞ UYDURMA TANRI ANLAYIŞINDAN ÖTE GEÇMEZ VE GEÇEMEZ. ALLAH'IN DÜNYAYA TEKRAR GÖNDERMESİ İSE SÖZ KONUSU DEĞİLDİR
Müminun 99-100.Ayet
Nihayet onlardan birine ölüm gelince, “Rabbim! Beni dünyaya geri gönderiniz ki, terk ettiğim dünyada salih bir amel yapayım” der. Hayır! Bu, sadece onun söylediği (boş) bir sözden ibarettir. Onların arkasında, tekrar dirilecekleri güne kadar (devam edecek, dönmelerine engel) bir perde (berzah) vardır.
Secde 12.Ayet: O günahkârların, Rableri huzurunda başlarını öne eğecekleri, «Rabbimiz! Gördük duyduk, şimdi bizi (dünyaya) geri gönder de, iyi işler yapalım, artık kesin olarak inandık» diyecekleri zamanı bir görsen!
BURADAN YOLA ÇIKILARAK YAPILAN TARTIŞMALAR BOŞ LAFTAN ÖTEYE GEÇEMEYEN ASILSIZ İDDİALARDAN VE VARSAYIMLARSAN ÖTEYEDE GEÇMEMEKTEDİR.
İSPAT EDİLMESİ GEREKEN SONSUZ OLASILIK İDDİASI
ALLAH'IN SENİN İÇİN BİR KADER YARATTIĞINI
BELLİ ZAMANDA BELLİ YERDE BELLİ KOŞULLARDA DOĞMAN VE SINAVI BU ŞEKİLDE VERMEN GEREKTİĞİNİ KABUL MECBURİDİR.
KAFADAN UYDURULAN SONSUZ OLASILIKLARI ZATEN ALLAHIN SENİN İÇİN DİLEDİĞİ KADERLE SINIRLANDIRILMIŞTIR.
ŞU ANDA BU YAZIYI OKURKEN SANA SORULMADAN SENİN İÇİN SEÇİLMİŞ BİR ÇOK ŞEYİ MECBUREN KABUL ETMİŞ OLARAK YAŞAMAKTASIN.
PEKİ BİLMEM KAÇINCA YÜZYILDA YAŞASAYDIM İNANIRDIM VARSAYIMI
KURAN BU VE BUNA BENZER İDDİALARI YALANLAR ;
Enam 111.Ayet: Eğer biz onlara melekleri indirseydik, ölüler de onlarla konuşsaydı ve her şeyi toplayıp karşılarına getirseydik, Allah dilemedikçe yine de inanacak değillerdi; fakat çokları bunu bilmezler.
GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ BIRAK FARKLI ZAMANDA GELSEYDİM İNANIRDIM DEMEYİ DOĞA ÜST ŞEYLER GÖRSELER DAHİ İNANMAYACAKLAR.
ALLAHIN DİLEMESİNİ ;
İRADEM YOK, DİLEMİŞ ZATEN, İRADEM NEREDE DİYENLER OLABİLİR ;İRADEN ŞU AN YANINDA HADİ KULLAN İRADENİ VE FARKLI KARARLAR VERMEYE BAŞLA HADİ HEMEN ŞİMDİ VARSAYIMA GİRMEDEN İTİRAZ ETMEDEN DEĞİŞTİR BAKIŞ AÇINI GÖSTER İRADENİ.
EĞER GÖSTEREMİYORSAN SEN BİR KARAR VERMİŞSİN ZATEN.
DEVAM ET(BÖLÜM 11 SON)>>